måndag 27 april 2009

**mormors fynd**


Hej kära vänner!

Det är inte bara mormors fynd jag kommer att berätta om utan loppisfynd. Jag har ju skrotat runt och hittat det ena med det andra. Är väldigt nöjd även
 om jag vet att jag missar att ta bilder på vissa saker...det kommer allt eftersom, jag lovar.

Men jag var och hjälpte min mamma att rensa mormors lägenhet, hon har hamnat på hem. Kvinna fyller 95 bast till sommaren. Så det var på tiden nu. Tråkigt ändå, för hon älskar sitt hem.
Jag fick med mig en hel del från henne, även om det ko
mmer mer hem till mig snart.
Har även skaffat in utemöbler till den lilla altanen på fram sidan. Fick köpa det av en granne till svärmor och svärfar för 100 pix, helt klart godkänt.
Sen har jag bara sytt, myst i hemmet och kollat på Pingu och Svampbob och varit trött på morgonen...sån är jag.

çUnder bordet står den lilla luffarslöjds formen.




Loppisfynd alltihop. Älskar örthackaren.



Ena delen av mitt fina vägghylla.


Och den andra delen. Kameran är så jädra stor och klumpig att jag inte fick med hela om jag inte stod ute på gräsmattan...Här samsas loppisfynd och ÖB burkar.



Här är lilla altanen, är supernöjd med detta lilla bord och stolar.



Jag har sytt egna kuddfodral, samt köpt påslakan som sen ska bli mysiga plädar. Dom hänger nu över stolarna tills jag fått måla om dom till...vilken färg tror ni?

Jag har velat ha stolskjol, älskar dom verkligen. Helt underbara. Så fram med symaskinen och gnugga geniknälarna och voila! Gjorde detta av pappas lakan som jag fått av farmor. Pappas monogram har blivit till en söt påse.

Min kära vän Marika hade sina tidningar i sin sockerlåda...och jag vill ju härma henne på den punkten. Mycket smart lösning.

Här är den, mormors symaskin. Hennes korg, faten är hennes och den fina karaffen. Fotoramen är ju loppis, IGEN.

Bilden i sig kanske inte är så vidare bra. Men det är mormors kristallglas som jag fick och längst in kan man se salt och peppar...salt och peppar...ehh..ni fattar..kommer intepå ordet riktigt just nu...=).



7 kommentarer:

  1. Men vad fina saker du har fått å fyndat... Du får gärna sy mej två par stolskjolar, har en massa lakan som ligger å skräpar här hemma... Du e ju en riktig hejjare på att sy juh =)

    Kramiz

    SvaraRadera
  2. Lämna tyget här och så måste jag kolla på stolarna och mäta lite...=)...Det är ju galet roligt att sy...Pussis

    SvaraRadera
  3. Alltså jisses petter amandus va grym du har blitt på att sy.. de trodde jag aaaaaaldrig.. Hahahaha!! Skitfina grejjer ju.. Loppis o gamla människor e bäst.. ;) Puss

    SvaraRadera
  4. Ja, visst är det grymt..hahaha...det är bara att gnugga det lilla man har där uppe och voila...Det är ju inga perfekta saker, men det duger här i mitt shabby chic hem...Puss min lilla Josseposse.

    SvaraRadera
  5. Underbar blogg du har skaffat dig! Lycka till med den!

    SvaraRadera
  6. vilket fint hem, kul att se så fina grejor!

    SvaraRadera
  7. Sådå Hellen!
    Nu har jag fixat till min bildblogg igen!
    http://aldyx.blogspot.com/

    /Per

    SvaraRadera