måndag 18 maj 2009

**Underbara veckan som gått**

Nu äntligen har jag hittat den, kortläsaren....Den låg gömd i sovrummet och väntade på mig.
Vet att det blir lite glest mellan tagningarna, men kära vänner. Nu kommer de en hel drös med bilder. Plus att mankan inte räkna med så mycket från min sida nu dessa soliga tider. 
Jag har haft en kanon vecka (förra veckan). Med sällskap, fika, sol och avslappning med både målning och pysslning av altaner. Det är riktigt skönt så fort solen kommer fram, man blir glad och mer kreativ till sättet. Vilket kan vara en skön grej nu efter vintern.
Självklart har man grillat med svärföräldrar. Både jag och Tobbe älskar att ha bjudningar med kära vänner och familj. Så fort vi kommer åt tiden så försöker vi med något sånt. Vi har nu haft korvgrillning med paj för svärföräldrarna som sagt och sen en redig bullkalas för goda vänner. Mycket svett blev det då jag fick för mig att baka dubbel sats av vaniljbullar si så därpå eftermiddagen ca 3 timmar innan dom skulle komma. Men så trevligt de blev. Jättemysigt att träffa familjen Johansson/Mogren med deras söta Max igen. Vet att det blir lite för sällan, men man har ju så mycket för sig i livet (tro de eller ej). Hoppas på att det inte blir lika länge tills nästa gång.

Nä mina vänner, nu vill jag visa er saker. Både på gott å ont (menar bilderna som kan vara lite suddiga på sina ställen).



Så här många bullar blev de till bullkalaset. 



Jättesmarriga var dom oxå.Hur gott som helst med bullar, saft och kaffe ute på altanen en solig dag.



Slagbordet fick jag av mormor, samt karafferna. Bordet var väldigt grönt. Men med lite svart färg så ser den fantastisk ut. Men vad tycker ni? Ska den få bli svart eller ska den bli vit? Vi är själva klyvna.



I vardagsrummet står mitt loppisskåp, den är för stor för att ta en helbild på. Men här pryder den med mina fina kuddar. Fodralen är köpta på loppis. Älskar dom verkligen.



Mormors pall fick följa med mig hem. Vissa ben saknar faktiskt färg. Vet ej varför. Men den ska bli klar snart. Kuddarna har Lena sytt tror jag.


Som jag suktat efter detta bord som har stått hemma hos Marika. Har velat ha en sådan i evigheter känns de som. Den är helt underbar. Jag bytte bort den mot en gungstol. Synd att jag inte tog kort på den dock. Men jag är väldigt nöjd med bytet. Hoppas att ni kollar in Marikas sida (lillpissmyran.blogspot.com) när hon visar gungstolen.




Lilla klaffbordet har blivit svart. Ska kanske byta färg,vet ej än.  Även den loppisfynd.



Uteplatserna börjar prydas med de ena efter de andra. Krukor, saker som står inne flyttas ut. Underbart med sommar.



Älskar blommorna. Fick dom av Sofia, hon visste vilken färg jag älskade...underbart med vänner som känner en.



Ljusstaken är en inflyttningspresent från familjen Johansson/Mogren/Lundell. Underbar. Lila blommor passar väldigt bra hemma hos oss.



Min zinkbalja har fått sällskap av timjan, lavendel och basilika.



Älskar basilika.I mat, som stilleben och istället för blommor. Luktar gott smakar gott.



Har aldrig visat er detta. Men den är vit, stor och underbar. En gåva från svärföräldrar till Tobias 25 års dag. Men jag säger att den är min.



Spetskuddar från Ikea och egensydd dyna.



Här är den i helhel. Den vita fina och helt underbara kökssoffan som sväljer hur mycket som helst i sina lådor.



Vill avsluta med att säga..Ha en underbar vecka, hela veckan med sol eller regn. Själv myser jag i sängen med min son just nu. Underbar att bara få vara.
Kram på er.

3 kommentarer:

  1. J***ar... va goa dom bullarna såg ut!! *dregel dregel
    /Alex

    SvaraRadera
  2. Ja du Alex. Hade du varit snällare och mindre spännig så hade du lätt få komma på kalas...men nu, ICKE!...=).

    SvaraRadera
  3. Hjääääälp va fint tv-bordet va!!!! Allt va himla fint, men de där bordet asså.. Shait..

    SvaraRadera