tisdag 23 juni 2009

Vart ska man vara i Vara om inte på Vara loppis.

Gokväll i stugorna.

Vi har varit på loppis idag, är du förvånad? Inte? Tänkte väl de. Har man lite ledig tid och bra sällskap så tar man ju chansen.
Min favorit loppis ligger i Vara. Kanske inte för att man alltid hittar saker, nä. Utan för att det alltid är trevligt att komma dit. Självklart finns de saker man vill ta med sig varje gång. Men som oftast så är jag på jakt efter vissa saker. Idag insåg jag att så ska jag inte göra i framtiden? Jag hittade saker som jag inte letade efter, men som självklart fick följa med mig hem.

Butik ägs av Tommy och hans kära. Att berätta loppisens historia gör jag inte, vet inget om det nämligen....Men den bör ha funnits i mer 1 år kanske.
Hur som helst. Det finns allt mellan himmel och jord. Till bra pris dessutom, väldigt bra pris. Jag som är en fegis vågar pruta ibland. Men oftast så känner jag att det inte behövs. De är loppis ända in i själen. Billigt, fint och roligt.
Det gör ju verkligen inget att Tommy är en glad och uppåt man som klagar på mitt fina skärp, han roar mig. För det finns verkligen prylar och grejer överallt.
Den som åker förbi Vara ska absolut titta in. Bakom ColorX finns Vara Loppis. Men som sagt, ha tid, stressa inte. Då missar man helt underbara saker.


Dagens tack går till Tommy: Du får en hel bukett med blommor för att du har stans bästa butik.

Öppetider: 
Tis-fre 12-18
Lör: 12-16
Sön: 12-15

Hörrö Tommy skäll inte på mig om jag har skrivit fel på tiderna. Du har ju alltid öppet när jag kommer så jag tänker inte så mycket på de där. Men skäll på mig nästa gång...=).

Måndagar är som sagt en "ledig" dag.  Men vem har öppet 6 dagar i veckan?


Stolar, fåtölj, pallar...allt kan du hitta här. Dessa fina stolar har jag kollat på en massa gånger. Dom är så fina.



Kuriosa i mängder, här kan den mest kräsna hitta något. 



Glas, flaskor...ja vad ska man säga. Tommy har ALLT.


Jag lovar dig att den här gungstolen kommer att vara borta när jag väl bestämmer mig för att köpa den. Den är rund och lite ovanlig. Mycket fin.


Även en massa fin textil så som spets, virkat, broderat mm. Gamla lakan med monogram brukar finnas i en banankartong, helt full och bara väntar på att jag ska köpa dom.


Jag hoppas att alla er som bor i närheten eller har vägarna förbi stannar till på detta ställe.

Kram på er.

4 kommentarer:

  1. Hej hej!

    Tänk att det fanns en sådan guldgruva i Vara! Kanske man ska ta en tur i sommar :)

    Mysig blogg du har!

    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Hallå där!

    Såg att du hoppat av Fb... någon särskild anledning???
    Hoppas allt e bra..
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hejsan sveejsan...kul att kika in! Mysig blogg!
    I morron skall jag fara till vara...fast i ett trstare ärende:( (Varas djursjukhus)

    hälsning Millan

    SvaraRadera
  4. Hej Hellen! Nu var det alltför längesen jag kikade in på din blogg, hade ju missat massor! Har numera flyttat och bor i hus, grejar för fullt så det kan ju vara en orsak till att bloggandet har blivit lidande.. =) Ni/du är välkomna på en fika eller grillkväll någon kväll. Vore supertrevligt, men du får blunda i vårt hem för tillfället.. hihi.. Har ni semester nu?
    Kram /Anna

    SvaraRadera