torsdag 7 maj 2009

**bästa vännen med bästa tipsen**

Hello kära läsare.

Tänk var lätt saker blir när någon förklarar hur man kan göra. Älskar min kära vän som alltid delar med sig av sina tips, inspirationer och idéer. Hon är helt klart bäst.
Jag lovade henne att jag skulle göra min krukor lite patina, det kom fram vitfärg, en sminksvamp, sandpapper (grov) och en massa krukor.
Resultatet blev helt okej. Det ska ju inte vara perfekt utan shabby och shabby blev det.
För er som vill testa så är det bara att ta en kruka...dutta på färg med er svamp på krukorna, lite mer på vissa ställen och sen sandpappra hela krukan till önskad look. KLART!

Eftersom Liam inte är på dagis på fredagar så börjar min helg idag och bloggandet kommer att fortsätta på måndag (om inte jag hittar på något till helgen vill säga). Så ha en toppenskön helg om två dagar. Kram på er.


Den stora, silvriga saken är en mjölsikt. Väldigt söt



Suddig bild, men vasen är så fin.
Men fy! Det kommer att komma upp en finare någon annan gång=).


Så här blev det. Helt okej för att vara första gången.



Kommer lätt att göra massor utav dessa så fort jag kommer över krukorna.



En hel drös hade jag hemma som fick sig en shabby makeover. När det slutar att regna så åker dom ut, ögona böj.




6 kommentarer:

  1. Det blev ju jätte bra med krukorna.... Ska oxå göra nån dag när lusten faller på. Åker nog upp å byter av Magnus i em, han trodde inte de skulle bli hemskickade i dag... men vem vet?!?

    Ha det så bra!
    Kramiz

    SvaraRadera
  2. Hej hej!!

    ååå så fina krukorna blev.....måste testa en gång.

    skönt med lång helg....mina stora barn kommer i morron från Grästorp.Vi ska på veteranmarknad & loppis...det ska bli så kul.Om nu vädret tillåter...hihihi..

    Kram Nilla

    SvaraRadera
  3. Vill du ha ett tips hur man gör dom ännu finare, så får du det här: Köp små gipsänglar, brukar finnas olika i inredningsaffärer och limma på, då blir dom rikigt riktigt tjusiga!

    SvaraRadera
  4. uuuuuh ryser av tanken på att ta i lerkrukor och ännu värre, måla och sen sandpappra på dem! skit vad läskigt! Men resultatet blev ju bra...

    SvaraRadera
  5. Blev toppen! Jag har bara hört att man kan pensla på filmjölk och gräva ner dem i trädgården (om man vill ha dem mossiga) men det har jag dragit mig för, då verkar detta mycket enklare! =)
    Ha en trevlig helg!
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  6. Tack för tipset, hoppas du får en skön helf!

    SvaraRadera