tisdag 26 maj 2009

Hildur Billing

Tiden stannar även för den som borde få leva i evighet.
Min kära farmor lämnade oss igår. Underbar människa med en fantastisk personlighet. Känner många människor men få som henne. 


Vill bara vrida tillbaka tiden. Jag vill vara 8 år och åka hem till farmor och farfar. Äta hennes goda bondkakor och sitta bredvid farfar och bli kallad för lilla Tullan. Jag var farfars Tulla.

Till dig farmor, dom vackraste blommorna till den vackraste personlighet jag någonsin känt.
För alltid kommer du finnas hos mig, en egen plats i mitt hjärta bredvid farfar.


Farmor favorit låt som jag alltid sjöng för henne när jag var liten.

Blinka lilla stjärna där 
hur jag undrar vad du är 
Fjärran lockar du min syn 
lik en diamant i skyn 
Blinka lilla stjärna där 
hur jag undrar vad du är

När den sköna sol gått ner 
strax du kommer fram och ler 
Börjar klar din stilla gång 
glimmar glimmar natten lång 
Blinka lilla stjärna där 
hur jag undrar vad du är

Vandraren på nattlig stig 
för ditt ljus, han älskar dig 
Han ej hade sett att gå 
om du inte glimmat så 
Blinka lilla stjärna där 
hur jag undrar vad du är

Ofta du med blick så fin 
tittar genom min gardin 
Sluter ögat ej förrän 
solen visar sig igen 
Blinka lilla stjärna där 
hur jag undrar vad du är 


Puss och kram Farmor från mig, Liam och Tobias

8 kommentarer:

  1. Nä, vad tråkigt, då förstår jag varför du var ledsen igår :(
    Vi ses om en stund!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag får gåshud när jag läser detta, va fint skrivet! Styrkekramar till dig och familjen! // Nina T

    SvaraRadera
  3. Meeeen! Lilla farmor! De va ju ingen loppisgrej du va ledsen över igår..... de va ju nåt mycke värre o sorgligare!
    Hon delar minnena me dig i himlen nu!

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Beklagar verkligen.. så fint du skriver om henne.. Usch ja, varför kan man inte få vrida tillbaka tiden och uppleva mer med sina mor- och farföräldrar..
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  5. Hej goa er! Tack det värmer i mitt lilla lilla hjärta att läsa detta....Hon har det bättre nu med farfar...hand i hand.

    SvaraRadera
  6. kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam finns inte så mycket mer att säga...

    SvaraRadera
  7. Annica Arvestrand3 juni 2009 kl. 10:59

    Hej!
    Sökte Hildur Billing på googel och fick den är träffen.

    Min farmor är lillasyster till henne om det nu är samma Hildur (Gunnar bodde på Rossö)?
    I så fall är vi sysslingar...

    SvaraRadera
  8. Hej Annica! Ja, det är vi så fall=), visste inte ens att jag hade en syssling....Kände du Billing väl? MVH Jag.

    SvaraRadera