måndag 11 maj 2009

**Ute är inne**

Kära vänner!

Jag har börjat bli vän med mina växter och jag hoppas att dom börjar tycka om mig också. Har aldrig haft gröna fingrar, men nu av någon anledning så har det mesta överlevt mer än ett par månader. Jag är lycklig.
Därför har jag nu vågat mig på lite smultron och andra fina blommor ute på min altan.
Hemma hos svärmor kan man hitta en massa fina blommor, hon är riktigt duktig. Hämtar inspiration från hennes trädgård.
Hittade lite rekvisita på loppis för nästan inget. Det har helt enkelt varit en toppen dag idag med, tänka sig


Här samsas korgar, ramar, blommor och fina krukor.


Jag har flyttat ut saker från köket. Står sig bra ute med.






Nu vill jag bara ha sommar gott folk.

Hoppas att ni alla får en trevlig vecka med massa sol.

5 kommentarer:

  1. halloj där....

    röstar för sommar jag oxå...älskar att vara ute i solen å pyssla..idag blir det virkning....på altanen i solen.

    måste iväg å handla växter oxå....lådor & krukor gapar tomma.... :-(

    jättefint har du gjort det.

    härlig önskelista oxå...*Ler*

    Ha det bäst vännen !
    Kram Nilla

    SvaraRadera
  2. Hej Hellen! Så fint du gjort ute! ja nu vill jag ha sommar jag med, men mest för att vi ska flytta hoppas jag! Jag vill också kunna inreda ett stoprt hus, både ute och inne! Här kan man ju inte göra så mycket.. nu börjar hyresvärden snart måla utanför fönstren igen, man får aldrig vara ifred.. Jag säger det igen; ska vi ses någon dag? Du är välkommen hit någon kväll eller till helgen!
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  3. Se där ja, vilken fin liten ute hörna du oxå har skaffat dej :)

    Så du har varit å shoppat utan mej ;)
    Pengarna e slut ändå, så jag får shoppa på loppis nästa månad.
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  4. så jädrans fint du har det, du borde komma på göra om dag hemma hos mig!

    SvaraRadera
  5. ååå jag vill också ha ett hus med uteplats! nån som har 5 mille över?

    SvaraRadera